(Online) Copywriting
Iedereen heeft een verhaal te vertellen. Maar dit op een boeiende manier neerpennen, is niet altijd evident. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Hoe spreek je jouw klanten best aan? Wil je misschien een nieuwe doelgroep bereiken? Lanceer je binnenkort een nieuw product of dienst? Hoe breng je dit dan aan de man/vrouw? Eén ding is zeker: je vangt meer vliegen met honing dan met azijn!
Op zoek naar gevleugelde woorden, maar vind je ze niet? Ik help jou om je verhaal vlot te verwoorden zonder jouw unieke DNA uit het oog te verliezen, of dit nu voor je website, blog, brochure of (intern) magazine is.
Teksten als lokmiddel
Stap 1: Worden je wervende teksten op je website vlot gevonden door Google? Zijn ze dus SEO-proof ? SEO staat voor Search Engine Optimization oftewel - in het mooi Nederlands - zoekmachineoptimalisatie. Online copywriting vergt enkele vormelijke ingrepen die ervoor zorgen dat zoekmachines jouw pagina makkelijk kunnen vinden. SEO-teksten schrijven is de meest organische (lees: natuurlijke) manier om gratis (!) bezoekers vanuit Google op je website te krijgen. Dit hoeft echter niet ten koste te gaan van de kwaliteit van de teksten! Ik zorg ervoor dat je teksten vlot leesbaar zijn voor mens én zoekmachine!
Stap 2: Start blogging! Een blog bijhouden klinkt misschien als tijdverlies, maar het doel heiligt in dit geval echt wel de middelen. Een blog zorgt er voor dat je ervaren wordt als een "autoriteit" in je vakgebied en geeft je dus tonnen geloofwaardigheid. Klanten zullen dit appreciëren, maar ook onze vriend Google zal dit (h)erkennen en je belonen met een hogere plaats in de zoekresultaten. Google houdt er namelijk van als er regelmatig nieuwe content op je website geplaatst wordt én liefst ook véél. Het is helaas niet voldoende om elke dag een korte limerick online te zetten die je tijdens het ontbijt hebt verzonnen. Hoe langer je SEO-teksten zijn, hoe meer je in de achting (en dus zoekresultaten) van Google zal stijgen. Vind je deze tekst al wat lang worden? Helaas, we zijn er nog niet. Maar wel bijna. De regel is dat pagina's met ongeveer 350 woorden als relevant en interessant worden beschouwd. Dat betekent dat ik op deze webpagina die jij nu leest nét voldoende heb geschreven ;-)
Op zoek naar iemand die in jouw plaats teksten uit haar mouw schudt? Contacteer mij!